onsdag 16 november 2016

postsanning

Tänkte jag skulle försöka få en post inlagd på bloggen. Men det saknades inspiration.

Jag kollade i  stället här och där. Bl.a. Yle.fi. Där hittade jag att Bob Dylan inte kommer till Nobelfesten. Och där bredvid fanns en artikel om att posten från staten ska vara digital år 2018. Hoppas de ordnar med datorer/paddor/smartfånar åt alla då också och dessutom folk som kommer och startar om hela apparaten då den gått i baklås och man inte kan läsa sin elektroniska post. Som ju nog kan hända även den bästa, som inte är så slängd just på datorer.

Men kanske det inte är så viktigt längre att man får sina brev och kan läsa sina brev. Det är ju lite si och så med posten nu också, har jag hört att många klagat. Jag tror nog att jag har fått mina brev, så jag kan inte klaga. Och t.o.m. Postinen kom idag och faktiskt hittade jag några ord på svenska där också. Om allt blir digitalt blir posten då postposten?

På Yle såg jag att postsanning är årets engelska ord - fast det är ju nog på svenska. Så alltså inte helt sant det heller. Fast kanske rubriker inte behöver vara sanna?

Det fick mig i alla fall att tänka på vitsen i Ikkuna idag: Se bilden. (Borde gå att klicka på bilden för att få den mer läsbar.)

Inte för att jag tror att den företräder någon sanning heller.

Sanningen sitter ganska trångt just nu verkar det som...

....men det var väl då dagens länk(ning).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar