söndag 12 februari 2017

det är värt det

Jag måste leta i kameran om jag skulle hitta någon bild som skulle passa till dagens text (Matt 19:27-30). Där hittade jag denna. Jag vet inte vem som har parkerat sparkstöttingarna där. De själva kunde inget säga om jag skulle ha frågat lov om jag får publicera en bild av dem. Bilden är från den förra promenaden.

En aspekt på temat för söndagen har skrivits här (klick).  Med den intressanta rubriken Avtalsenlig lön. (Fick mig att fundera på lönen av idag som från februari blivit mindre än förr - inte direkt men indirekt då arbetstiden blivit längre för samma lön. Sånt skulle inte fackföreningarna tidigare ha gått med på - märkliga tider vi lever i!)

Då jag nu är på länkhumör så hittade jag via fb en predikan av Stanley Sjöberg: Ett bättre alternativ... (27:48= nästan en halv timme lång). Han säger många tänkvärda sanningar som tål att funderas på. Värdefull att lyssna på.

(Skrämmande är att om man använder orden alternativ och sanningar i samma skrivna stycke idag så får de en tvivelaktig nyans. Orden kan ändra betydelse beroende på hur de används. Men Jesus ger egentligen inget alternativ: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar