måndag 13 februari 2017

rått är gott

Jag kom mig via fb till en bild om potatis och hur värdefull mat den är. Den bilden är fortfarande på fb.

Bilden här bredvid (jag brukar inte fota mat, tycker man ska äta den, men det här är tydligen då undantaget som bekräftar regeln) är från en dag då vi befann oss i Jakobstad och blev hungriga. Jag var inte så väldigt hungrig så jag tänkte, jag tar bara lite franskisar. Men om man sitter på Korv-Görans så finns det inte något sånt som lite franskisar. Portionen som kom var enorm.

Franskisar är nog goda, men jag tycker att rå potatis också är gott. Vande mig hemma som liten med att få en rå potatis, då det skalades - och gott var det. Är fortfarande.

Det händer ibland att jag får ett skov, jag vill ha en rå potatis, så jag måste hämta och skala en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar