torsdag 9 februari 2017

syns inte finns inte?


Fördelarna med att sluta tidigare på dagarna är ju att man hinner ut t.ex. på en promenad innan solen går ned. (Det hände alltså en gång denna vecka att jag kom mig ut på promenad.)

Hittade månen och den fastnade till och med i kameran. Fick mig att komma ihåg - eller inte komma ihåg - var det julfest eller avslutning i lågstadiet? Det var planer på att jag skulle sjunga som början till någon pjäs - tror jag: Och månen vandrar på fästet blå... Läraren skulle spela på något instrument som stöd. Men spelverket han skulle spela på hade han glömt hemma, alltså står jag där och sjunger a capella. Det var bara första versen jag sjöng - tror jag. Det är ju en väldigt sorglig text egentligen (se här), skulle inte passa att sjunga hela för barn.

Det var den sångkarriären...

Konstigt att på den andra bilden syns inte månen alls, fast det är taget på samma ställe samma tid. Syns inte finns inte?

Det är lite som Röda Korsets drive inför vändagen och de bilder (här är en) de sprider. Lite tråkiga, tragiska, tyvärr precis som det nog kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar