måndag 16 april 2018

smörja?

Dagens projekt fick mig att börja fundera/minnas...

Hårrotsbehandling - förriväädin, skulle det göras ibland också, för att ha ett fint hår. Görs sånt mera - jag har inte gjort det på länge i alla fall.

Jag fösökte googla, men de kopplar bara till tandrotsbehandling.

I praktiken betydde det att man lade olja i hårbotten, som fick verka en stund och sedan schamponerade man bort det. Och oljeinpackning för håret finns ju faktiskt på google, så det kanske görs fortfarande.

Kanske man borde skaffa lite olja för håret?

Det kunde ju sköta sig själv också om man inte tvättade håret så ofta, men....?

2 kommentarer:

  1. Var det månne ditt projekt som syntes på bilden? Va roligt isåfall! Jag kom att tänka på min konstiga "virknål" (ritade bild på bloggen) som jag hittade på loppis som jag via googling lärde mig kan användas till att sätta in löshår i tajta flätor, men google visade också en video när en tjej fixade till egen peruk genom att på ett nät knyta in löshår (ev. konstgjort då) i önskad färg och längd till en riktigt fin peruk... och ja, det är ju lite samma som på din bild...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var roligt, jo, jag har en bok som visar precis hur man gör. Men det är ganska jobbigt att få till håret. Det är så att man nog förstår varför peruker är så dyra.... Det kan hända att det skulle gå snabbare med din "virknål", men jag använde vanlig sådan.

      Radera