lördag 28 april 2018

saffran


Barnbarnen sprang ute på gården från och till och full fart. Och jag ville ju lära dem att stanna upp och se de små sakerna i livet. "Ser du blommorna där som blommar så vackert redan.", försökte jag till 8-åringen.

- Jo, vad heter de?

- Krokus

- De där som man använder till lussebullar!

På tal om morgondagens text (Joh. 15:10-17): .....Jag kallar er vänner, därför att jag har låtit er veta allt vad jag har hört av min fader. Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt er till att gå ut i världen och bära frukt,.....

(Fotot hade jag glömt bort att jag redan använt på bloggen, tyckte bara att det skulle passa så bra, men nu då jag kollade att det blev som det skulle så märkte jag att det hade jag använt redan. Men kanske det går att se på två gånger? Zoomade in lite i alla fall.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar