söndag 1 april 2018

vart

Jag vaknade med en sång - igen!

Magnus Ugglas: Ska vi gå hem till dig eller hem till mig, eller var och en hem till sitt. Jag har haft den i mitt huvud förr också. Den spelas ganska ofta i radion, som står på hela dagen i arbetet.

Påskdagen är ju den dag då kristna överlag hälsar varandra med 'Kristus är uppstånden'.

Och det är ju då förutsättningen för att sångens ord ska stämma. Hem till mig kan jag nog bjuda Jesus, han bjöd sig själv till Sackeus en gång och han hade ingen skillnad vem han hälsade på, efter vad jag läst och förstått.

Men hem till honom kan jag bara komma efter att han har öppnat vägen med sin död, för mina synder, och uppståndelse.

Så nu finns det valmöjligheter.

I dagens text (Matt 28:1-8) berättar ängeln i graven att Jesus går före lärjungarna till Galileen och han vill att de kommer dit.

                                                 Vart ska du gå....

Ps. I texten talas om en jordbävning och det var för att kvinnorna som var på väg till graven skulle få stenen bortrullad (ett bönesvar) som det skedde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar