fredag 6 april 2018

övning ger färdighet

 ...också i min ålder.

Jag har övat på japanskt pussel (berättade jag ju om tidigare i ett inlägg) på datorn och nu plötsligt fick jag andra gången Megapusslet gjort. Fast dagens ser jag inte vad det föreställer, men jag tror ju nog att det är rätt, eftersom det så att säga gick ihop.

Förra veckans hund med hundkoja såg man ju att det blev rätt då man såg vad det skulle föreställa.

Det blev nästan lite stressigt idag, då både Året Runt med sina trevliga kryss kom och också Mega-tidningens nonogram skulle försökas på.

Jag skulle ju ha kunnat spara det till i morgon, men då är det ju lördag så Vasabladet har väl kryss då också. Stress är ju inte bra. Googlade om jag skulle hitta något bra tips om hur man ska undvika stress.

Hittade denna med rubriken: 10 vetenskapliga sätt att snabbt stressa ner.  

Det är ju väldigt motsägande rubrik. Varför denna stress att stressa ner. Man kan väl ta det lugnt!

Punkterna var det ju inget fel på sen. Jag tror ju nog att man stressar ner om man gör något man tycker är kul. Men en punkt var väl att undvika sådana här maskiner man jobbar med - och dessutom alarmerade min maskin just att det är dags att gå och lägga sig - och det är också viktigt. Så gonatt!

(Märk väl i länken att punkterna var 11 stycken, så vilket var inte vetenskapligt då?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar