fredag 13 april 2018

lediga dagar

Kom mig på en liten promenad. Det går ju att promenera nästan var som helst nu så länge skaren håller. På eftermiddagen börjar den nog ge med sig. Men jag följde nog vägen genom skogen. (Ingen rädder för vargen här...?)

Skogsmaskiner hade vandrat genom skogsbacken och nere vid stranden och gallrat bort en hel del träd. Där hittade jag videkissor, färdigt avkapade kvistar, som jag givetvis måste ta med mig en kvast.

Men nere på marken där skogsmaskinen hade grävt sig fram, där spirade nytt grönt. Någon tror nog på våren....

2 kommentarer:

  1. Visst ska våren komma! Men att skaren skulle hålla... försökte ta en annan väg från komposten igår, med skottkärran efter mig, jag sjönk ner till "snö över stövelskaften" och skottkärrhjulet plumpade ner i varje "fotavtryck" jag lämnad efter mig. Det måste ha sett rätt löjligt ut... Hur lätt jag än gjorde mig så sjönk det... :) Fint med det första gröna, alltid! :)

    SvaraRadera
  2. Intresssant det där att man försöker göra sig lätt...? Likadant som då jag hängde ut de tvättade handdukarna på tork där ute, vartannat steg höll ungefär. Men jag hade ju ingen skottkärra i alla fall (undrar var hon är nersnöad?).

    SvaraRadera