lördag 19 maj 2018

hur är det med synen?

Den här bilden är en sådan där latmansbild.

Jag hade just plockat fram hängmattan, för någon tid sedan, och skulle prova om det gick att ligga i den.

Då såg jag den där saken som hänger i vårt äppelträd, en keramikhumla och skulle fotografera den - alltså då jag själv ligger i hängmattan.

Jag kunde inte få kameran att fokusera på humlan som var nära utan den fokuserade på träden långt borta.

Den bilden passar egentligen till dagens text - ja, det finns tydligen en dagens text också. Det är pingstafton.

Filippos sade: ”Herre, visa oss Fadern, det är nog för oss.” Jesus svarade: ”Så länge har jag varit tillsammans med er, och ändå känner du mig inte, Filippos? Den som har sett mig har sett Fadern. Hur kan du då säga: Visa oss Fadern? Tror du inte att jag är i Fadern och Fadern i mig? ...(Joh. 14:8-17)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar