torsdag 10 maj 2018

shalom!

värme och vårregn - kraft ifrån höjden
Jag har läst - igen - Harry Månsus Shalom jord!. Jag ville se om jag uppfattar den likadant nu som då jag läste den för ca 30 år sedan, eller om jag har ändrat inställning. För boken kan ju inte ha ändrat sig. Om jag minns rätt var det mycket för och emot boken då den kom ut.

Det är fortfarande en bra bok. En bra bibelutläggning tycker jag.

Av någon anledning går tankarna till nutiden då så många försöker få utsidan att se bra ut och lär sig hur man ska/får bete sig. Men det hjälper inte att ta på fårdräkten om man är en varg inuti. Det behövs omvändelse och frälsning och ett nytt hjärta.

Dagens text för Kristi himmelsfärdsdagen (Luk. 24:46-53). Syndernas förlåtelse och kraft från höjden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar