fredag 15 februari 2019

balans

har jag månne snöskorna på fel fot, ser lite ut så, eller....?
Gårdagen gick i jobbets tecken åt till skolning.

Vi fick bland mycket annat lära oss hur vi ska orka på jobbet. Det får inte bli så att man bara orkar jobba och inte orkar med någon fritidssysselsättning och inte heller så att man inte orkar jobba, fritiden tar all kraft. Balans.

Efteråt, på hemvägen, kom då fritiden. Hälsade på hos sonen och hans familj.

Ett av barnbarnen ville gå med snöskor.

Så då fick jag också pröva på sonens dito. Jag tänkte det skulle vara svårt med balansen, men det var nog värre med balansen då man gick utan dem i djup snö och sjönk ner till knäna. Tror nog att det skulle vara bra motion att använda dem, man går på ett annat sätt än annars, får lyfta fötterna högre, gå lite bredbent. Ingen catwalkwalk med dem inte.

Så det var något nytt jag inte provat på förr.

2 kommentarer:

  1. ... fast på ett sätt skulle man ju tycka att man har bättre balans om man sjunker ner till knäna, då har man ju stöd upp till knäna så att säga... :)...testade det idag, men man fick gå långsamt, alternativt borde man springa, men det vågade jag inte ifall något av benen plötsligt skulle ge vika... Har också tänkt det skulle vara kul att testa på snöskor... Men vad snöskorna har med varg att göra...? Vill jag kanske inte veta... Bra att du fick fritid ;)!/ulla

    SvaraRadera
  2. Du läser bra mellan raderna! Man springer nog inte undan varg i snöskor heller... Men det blev väl en 'varg' då jag satte dem på fel fot, om det var så? Försökte också gå i 'in trådo', smal sådan som barnbarnen gjort, med vanliga vinterskor på, men det gick inte heller så bra. Jag har tydligen behov av snedsteg ibland nuförtiden.... Men bra motion är det ju hur man än går! :)

    SvaraRadera