tisdag 12 februari 2019

en gång är ingen gång, två gånger en vana

Här sitter jag och kan inte annat...

Har tittat på stjärnorna där ute, kollat in att det är flera som ska tidigt till jobb härifrån trakten. Det kommer någon bil nu och då. Och så stoppar jag en pinne i brasan nu och då.

Mumintrollet hittade jag på min utevistelse igår.

Det är ett hörn där det brukar dimpa ner en iskont från taket på våren när det börjar smälta.

Det är ett sådant där konstverk som man ser vad det är bara från ett håll. Från ett annat håll ser man bara en - ja, iskont.

Det heter nog säkert något, men vad?

Paljetthäftet som jag skrev om tidigare, fenomenet med paljetter som visar olika bilder, heter tydligen vändbara paljetter.

Så nu vet vi det, så länge vi minns.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar