måndag 11 februari 2019

ljus i natten

en ljusgestalt, nej, apelsinljus som jag berättat om tidigare
Jag har läst färdigt en bok.

Syner och drömmar av Tom Doyle med underrubriken: Jesus uppenbarar sig för muslimvärlden.

Enligt boken visar sig Jesus ofta i drömmar direkt åt muslimerna som en ljus gestalt. Och de tar emot honom och vill lära känna honom. Det lär finnas mer kristna än man skulle tro i de muslimska länderna. En mycket inspirerande bok om Jesus och hur han gör sig känd. Rekommenderas.

Själv skulle jag ju gärna sova den här tiden på dygnet, men efter eftermiddagskaffe och en dag utan frisk luft och motion, så sitter jag här vaken och har läst färdigt boken....

Men jag är ledig i morgon så då kan jag sova.

2 kommentarer:

  1. önskar en bra måndag... själv ska jag med bil på service och besiktning, om halkan inte sätter stopp... Ta en nypa frisk luft på nåt sätt idag... själv fick jag kanske för mycket igår... Men som sagt: Ha de! :) /ulla

    SvaraRadera
  2. Tack! Hoppas service och besiktning gick vägen. Kom mig på sparkstöttingtur idag, så.... :)

    SvaraRadera