onsdag 20 februari 2019

strumpor och sockar - eller är det sockor

inte mina spår, men jag såg dem....
Tydligen dagens tema: Att ha på fötterna.

Då jag såg vilket väder det var i morse, så av någon anledning tog jag halkskydden med på resan. Jag har vanligen en bit att gå från där jag parkerar bilen. Och jag använde dem också. (I mitt huvud kunde de heta "dubbletter", tänkte jag då jag sökte efter det svenska ordet på liukueste. Men det gör de ju inte!)

På jobbet kom jag lite i diskussion med våra datamänskor. Förritiden sade man att datan ju bara gör vad vi säger åt den att göra, undrar om det stämmer mera. Jag tycker ibland att då de ska förklara hur något fungerar, så har de "inget på fötterna". De kan inte förklara så att jag förstår....hmmm? Men jag vet att det finns sådana datamänskor också som, då de inte förstår hur jag tänker, så frågar de tills de förstår och sen kan de nog också få mig att förstå. Men jaa...

Sedan läste jag några bloggar. Den här, om trånga skor, som nog är tänkvärd.

Tittade på Fråga doktorn i går och där handlade det också om fötter och träning som "äldre" mänskor borde göra för att hållas på fötterna längre.

Den här bloggen handlade om sockor. Och ja, jag går mest i sockor hemmavid inne. Och stickar också sockor så det ska finnas att ta till.

Jag har förstått att det är en ny grej att ta på sig flera sockor utanpå varandra och springa ute t.ex. i lös snö, alltså utan skor, att det ger en skön känsla och bra träning. Jag har inte provat, men har sett någon filmsnutt om det någonstans (men var?).

Man kan göra på många sätt....

                                                               Tramp int, tramp int tånana å me, jag har Adams tofflona på me.... finns inte på Youtube.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar