tisdag 26 november 2019

Glad adventstid!

Jag åkte på söndagen riksåttan en bit och konstaterade att adventsljusstakarna lyser i många fönster redan. Lite bråttom tycker jag nog de har, det var ju "bara" domsöndagen ännu då.

Jag brukar ta det ganska lugnt med städande och sånt, bara då det behövs.

Men i fönstret vi brukar ha adventsljusstake i, i hobbyrummet, hade perlargonorna som kommit in i höstas nog ställt till med mycket skräp, så städande behövdes nog, så då jag ändå var ledig, tog jag itu med det på måndagen. Åtminstone det värsta. (Det kan ju hända att jag inte orkar sen till helgen.)

Skulle just ut och damma mattan, då jag tittade ut genom fönstret innan - och tänkte det får vänta, de får äta färdigt först.

De lite suddiga fläckarna på fotot är fåglar i flykt. Det får mig att tro på änglarna runt oss, fast vi inte så ofta ser dem. Skyddsänglar är bra att ha...

(Det är en gammal lykta som mist två av sina glassidor som får fungera som fågelmatare i år.)

Men stöpseln till adventsljusstaken är inte ipluggad än, det får vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar