lördag 25 april 2020

följ mig, sa Jesus

Under veckan som gått har vi förärats nya titlar. Jag har blivit mormor. Vad hör till arbetsbeskrivningen för mormödrar?

Det är i alla fall stort. Bilden är inte barnet ifråga utan modern, alltså några år gammalt. Ser lite likadan ut som babyn nog.

Morgondagens evangelietext: 

Joh. 21:15-19
När de hade ätit sade Jesus till Simon Petrus: ”Simon, Johannes son, älskar du mig mer än de andra gör?” Simon svarade: ”Ja, herre, du vet att jag har dig kär.” Jesus sade: ”För mina lamm på bete.” Och han frågade honom för andra gången: ”Simon, Johannes son, älskar du mig?” Simon svarade: ”Ja, herre, du vet att jag har dig kär.” Jesus sade: ”Var en herde för mina får.” Och han frågade honom för tredje gången: ”Simon, Johannes son, har du mig kär?” Petrus blev bedrövad när Jesus för tredje gången frågade: ”Har du mig kär?” och han svarade: ”Herre, du vet allt; du vet att jag har dig kär.” Jesus sade: ”För mina får på bete. Sannerligen, jag säger dig: när du var ung spände du själv bältet om dig och gick vart du ville. Men när du blir gammal skall du sträcka ut dina armar och någon annan skall spänna bältet om dig och föra dig dit du inte vill.” (Så angav han med vad för slags död Petrus skulle förhärliga Gud.) Sedan sade han till honom: ”Följ mig!”

Små barn behöver äta och sova och ha det varmt och alltså någon som sköter om sig. Mat behövs hela tiden.

Sen finns det ju lekamlig mat och andlig mat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar