onsdag 1 april 2020

vad är sanning

Nog ser väl den här mattan lite ut som ett aprilskämt?

Det är en av dem som just tagits ner ur vävstolen. Jag håller alltså på med att använda opp det jag har, först av varpgarn och nu av mattrasorna. Ullgarnet hade blivit över då jag gick i vävkursen och försökte mig på en röllakansmatta, men nu använde jag upp det till sist till sex stycken små sittunderlägg. Få se om de blir använda....

Men ännu finns det mycket trasor kvar, och också varp. Så det kan bli mycket roligt än...

Såg att Vbl inte tyckte det var läge för aprilskämt i år. Förstår nog att det inte går riktigt att skämta om corona/covid-19, helt enkelt för att det är inte så klart att någon vet ännu vad som där är sanning eller lögn - annat än att det smittar.

Men det kunde ju ha skämtats om något annat....

Glädje är också smittsamt och viktigt för överlevnaden.

2 kommentarer:

  1. Vilken alldeles fantastiskt fin matta!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Åtminstone finns inte dess like.... :)

      Radera