fredag 1 maj 2020

1. maj

"Idag är det första maj, maj, maj..." var det någon som alltid sjöng på första maj, men det var då det. Finns det på riktigt någon sång som går så?

Blommorna där ute är nog också på gång, de som brukar vara det den här tiden. Inga vitsippor har jag ännu sett, men scillor. Klematisen börjar lite skicka trevare ut, månne man kan börja på...

Penseerna på bilden är inomhus. Köpta, men inte utsatta ännu. De är mindre utsatta för kyla, väder och vind inne i verkstaden vid fönstret - än. Jag kom i alla fall ihåg att de eventuellt behövde lite vatten.

Det närmaste majvippa jag såg på min utomhusvandring runt knutarna var havrekärven som satt kvar förmodlingen nog utan havre efter vinterns fågelmatning.

Efter att ha tagit av vinterjackan då jag kom in, var det skönt att plocka in en pinne i vedspisen....

Glad första maj!

(2016 skrev jag nästan samma sak)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar