lördag 9 maj 2020

tack och förlåt

Det är morsdag i morgon.

Dagen till ära - fast nog någon dag innan redan - så öppnade den gamla kinarosen två knoppar. Det märks att hon längtar ut, men ännu är det för kallt för henne att få komma ut. (Snöade ju idag!)

Morgondagens evangelietext:

Joh. 17:6-10
Jesus bad och sade:
”Jag har uppenbarat ditt namn för de människor som du tog från världen och gav åt mig. De var dina, och du gav dem åt mig, och de har bevarat ditt ord. Nu förstår de att allt som du har gett mig kommer från dig. Orden du gav mig har jag gett dem, och de har tagit emot dem och verkligen förstått att jag kommer från dig, och de har trott på att du har sänt mig.
Jag ber för dem. Jag ber inte för världen utan för dem som du har gett mig, eftersom de är dina. Allt mitt är ditt och allt ditt är mitt, och jag har förhärligats genom dem.”

Jag kopplade ihop texten med morsdag, då ju barnen vi får ju också är till låns, vi får dem bara för att vi ska få ge dem av det som Gud gett oss. Och när det är gjort får man som mor bara säga: Tack och förlåt! (vad är det jag gett vidare, varifrån kom det...?)

En viktig sak talas om här (youtubeklipp klick för den som vill, 24 minuter lång) av  Billy Graham (och jo det märks att han är amerikan och det märks att han är pingstvän, men det han talar om är viktigt). Det kom i mitt blickfång i något flöde på datorn....

Eller som Lill-Babs sjöng.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar