lördag 23 maj 2020

levande

kameran är "törstig"
Intressant bild, eller....?

Det börjar tryta i bildförrådet, eller nej, inte där utan i de dagsfärska bilderna.

Jag trodde det skulle bli enklare då jag plötsligt hade smarttelefon med kamera. Tidigare hade jag tyckt att jag måste ha så mycket med mig då jag hade skild kamera plus telefon. (Man vet ju aldrig när man hittar ett fint scenario man vill ta foto av.) Nu skulle det räcka med bara telefonen, trodde jag...

Det är inte helt lätt för en gammal människa att fotografera med telefonen. Den klagar: Håll enheten stilla. Och bilderna har en tendens att inte bli bra. (Hmm... i alla fall sämre än med kameran.)

Dessutom har jag nu då bilder på både telefon och i kameran. Det blir råddigt tycker jag.

Morgondagens evangelietext:

Joh. 7:37-39
På högtidens sista och största dag ställde sig Jesus och ropade: ”Är någon törstig, så kom till mig och drick. Den som tror på mig, ur hans inre skall flyta strömmar av levande vatten, som skriften säger.” Detta sade han om Anden, som de som trodde på honom skulle få. Ty ännu hade Anden inte kommit, eftersom Jesus ännu inte hade blivit förhärligad.

Fint med vatten när man är törstig. Men levande vatten...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar