onsdag 20 maj 2020

den som lever får se

 Så länge jag minns....

Det här är - ja, vad var det den hette? I alla fall var det ett av mina barn, som fick den, men vems var det?

Min mamma har sytt den, hon har varit borta i över 30 år.

Jag hittade den för länge sen - vi talar om 10-tals år sedan - i grannens hägg, där barnen brukade klättra, en vårdag. Jag antar den hade bott där över vintern.

Då tvättade jag den och lade den i förvar med tanken att den kan jag reparera senare. Det är bara det vita tyget som gått sönder.

Nu hittade jag den igen, jag har bra skrubbar som sväljer mycket. Lika svårt hade jag att kasta den ännu...

Så det blev ny tvätt och nu hänger den på tork, få se om det blir mera.....


Morgondagens evangelietext (det är Kristi himmelsfärd vi firar):

Joh. 17:24-26
Jesus bad och sade:
”Fader, jag vill att de som du har gett mig skall vara med mig där jag är, för att de skall få se min härlighet, den som du har gett mig, eftersom du har älskat mig redan före världens skapelse. Rättfärdige fader, världen känner dig inte, men jag känner dig, och de har förstått att du har sänt mig. Jag har gjort ditt namn känt för dem och skall göra det känt, för att den kärlek som du har älskat mig med skall vara i dem, och jag i dem.”

Få se ....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar