söndag 17 januari 2021

intagande

Lyssnade på Vörå församlings gudtjänst för idag via Youtube-kontot. Det är ju dagens melodi.

Predikanten talade om att Gud gömmer det stora i det lilla.

Det kan man tänka på då man ser att det kanske inte är så proffsigt gjort, Youtube-snutten. 

Det tar länge innan gudstjänsten börjar. Ungefär motsvarar det nog den tid det skulle ta för mig att klä om mig, åka till gudstjänsten till kyrkan. Jag tänker den tiden har också en mening...

Men nu kan man ju bara spola lite framåt (fast det gör man väl inte i youtube-klipp, det var det man gjorde då man hade allt på kassettband eller spelade via bandspelare - vad gör man i youtube-klipp?).

Ljudet varierar också i bland i klippet, men det motsvaras eventuellt av att jag i gudstjänsten vandrar i väg med mina tankar till annat och inte hör vad som sägs. 

Ska väl också säga att jag tycker om gudstjänsterna från Vörå församling. I mitt tycke vettiga predikningar.

Tidigare var det någon som talade om att de sett på TV första delen i serien Atlantic Crossing. Jag ville ta mig en titt vad det var och klickade på första delen. Man fick lite inblick i hur det var då på den tiden - Hitlertiden. Men - då första avsnittet var klart då jag tittade via Arenan, så fortsatte det till följande avsnitt och följande avsnitt. (Jag hade ledig dag.)

Så här i efterhand skulle jag säga att det vore nog bättre att se ett avsnitt och ta en paus innan man ser följande. Tiden där emellan, då man smälter/tar in det man sett är mycket behövlig. Jag tror man missar mycket då man bara fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar