lördag 12 juni 2021

det gäller liv och död

Jag skulle kolla in på föräldrarnas grav, hur det såg ut, om det skulle behövas sommarblommor dit. Så här såg den ut efter morsdagsblommorna. Vackert, tycker jag. 

Men av någon anledning tror jag inte någon annan tycker så. Enligt normen ska det nog rensas bort det gröna.

Så nu ser det inte så fint ut mera, utan mera normalt (?), åtminstone en stund. 

På fb har det varit en diskussion angående ungdomar som gör våghalsiga/farliga saker i trafiken, diskussion om vem som ska säga åt ungdomarna och när och hur. 

Jag konstaterade att föräldrar ska givetvis säga, andra som ser vad de gör ska säga och ungdomarna gör som de vill. 

Morgondagens första läsningen-text: 

Hes. 33:30-33

Herrens ord kom till profeten:
Människa! Dina landsmän sitter utmed husväggarna och i dörröppningarna och talar om dig. Alla säger de till varandra: ”Låt oss gå och höra ordet som utgår från Herren.” I stora skaror skall mitt folk komma till dig och sätta sig framför dig. De kommer att höra vad du säger men inte rätta sig efter det. De bär lögn på sina läppar och tänker bara på egen vinning. För dem är du bara som en som sjunger visor om kärlek, med vacker röst och skickligt strängaspel. De hör vad du säger men rättar sig inte efter det. Men det kommer. Ja, det kommer. Då skall de inse att en profet har varit hos dem.

Och ja - en fb-väns dödsannons fanns på tidningen idag. Då gäller det att ha tänkt färdigt....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar