måndag 14 juni 2021

motljus

Med fortsättningstankar på förra inläggets bild, så blommar sådana här blommor i mitt blomland. 

I mitt blomland, på vår tomt bestämmer inte normen hur det ska se ut, utan jag och min man. 

Han klipper gräsmattan, men annars gillar jag inte att växter klipps, t.ex. träd, rönnar, björkar, jag tycker de ska få växa fritt. Så får man se vad det blir av dem.

Någon gång rensar jag nog bort gräs ur blomrabatten också, men det beror lite på humöret. Och träd tar vi också bort då det behövs. Det växer mycket rönnar på vår gård och också nya tallplantor kommer här och var och behöver rensas om vi inte ska bo i en skog snart.

Jag har läst böcker: 

Mark Twains Tom Sawyer och Huckleberry Finns äventyr. 

De kändes som en frisk fläkt, även om handlingen utspelar sig i gammal tid i USA, med slaveri och sånt, men barnens påhittighet för att "klara" sig i de äldres nit att få dem uppfostrade till "normala" mänskor kändes som en frisk fläkt. Men också där till en viss gräns.

(De ljusa fläckarna på bilden betyder förmodligen att jag borde putsa linsen, det märks i motljus, annars inte.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar