lördag 5 juni 2021

rik och fattig

Fotot är taget för en tid sedan, då pelargonorna ännu var inomhus - tittar längtande ut, där ser ju ut att vara varmt. 

Nu har de flyttat ut på kyrkbänken. Borde ännu plockas, rensas, ev. planteras om.

Jag är ganska rik på pelargonor - faktiskt. 

Det var en sån dag igår, jag började på många saker, men fick nya ideer innan jag hann slutföra dem. Så det blev mycket halvfärdigt. T.o.m. lämnade jag kranen att rinna, men någon stängde den innan det blev för mycket av det goda. 

Morgondagens första läsningen-text: 

Ordspr. 30:7-9

Två saker ber jag dig om,
neka mig dem aldrig till min död:
håll falskhet och lögn ifrån mig,
och gör mig varken fattig eller rik.
Ge mig bara mitt beskärda bröd,
gör mig varken så mätt att jag förnekar dig
och säger: ”Vem är Herren?”
eller så utblottad att jag stjäl
och kränker min Guds namn.

En bön man nog borde be alltsom oftast....

                                                               

                         Här (klick) finns också en text som berör ämnet (om man är så rik att det går att ha överseende med skrivfel och tryckfel).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar