lördag 29 maj 2021

resultat

Det har blivit några tofflor av mitt restgarnsprojekt för att få bort alla små nystan. Finns nog flera om jag plockar fram ur gömmorna. 

Huvudsaken är ju att man är varm och torr om fötterna...!

På bilden syns också hur tofflorna ser ut innan man syr ihop dem. Det är lite knepigt att få dem rätt ihopvikta och -sydda, så att det blir tofflor av mönstret, men börjar nog löpa nu.

Morgondagens första läsningen-text är två stycken att välja mellan: 

4 Mos. 6:22-27

Herren talade till Mose. Han sade: ”Säg till Aron och hans söner: När ni välsignar Israels barn ska ni säga till dem: Herren välsigne dig och bevare dig. Herren låte sitt ansikte lysa över dig och vare dig nådig. Herren vände sitt ansikte till dig och give dig frid. Så ska de lägga mitt namn på Israels barn, och jag ska då välsigna dem.”(folkbibeln)

eller

Jes. 66:1-2

Så säger Herren: Himlen är min tron och jorden är mina fötters pall. Vad för ett hus kan ni bygga åt mig, vad för en plats där jag kan vila? Allt detta har min hand gjort så att det blev till, säger Herren. Jag ser till den som är betryckt och har en förkrossad ande, som fruktar mitt ord. (folkbibeln)

Det är terapi med stickning framför TV-nyheterna eller vad jag nu tittar på. Och då ska det inte vara någon krånglig stickning. Ibland har jag svårt att hitta nystanen eftersom barnbarnen tycker om att använda dem som bollar, så det blir att krypa och titta under soffan, när jag vill byta färg. Om jag alls hittar nystanet.... Det är livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar