måndag 17 maj 2021

det är grönt

Jag kom mig på en cykeltur igår, hade kameran med och tog ett kort av det gröna, kalla vattnet i simgropen vi brukar bada i sommartid. Ja, en del har redan börjat, men inte jag. 

Nu har jag läst en bok, eller två igen. Och tänkte kolla in om fotot blev bra som jag tog igår. 

Det visade sig att minneskortet fanns i bärbara datorn och inte i kameran.... (suck!)

Det hade jag inte observerat då jag fotade.

Bra att det inte var något viktigt foto. 

Får använda ett annat grönt foto, många nyanser av grönt. 

Böckerna jag hade läst var en Walt Slade, som jag tycker är skönt lättläst - behöver inga djupa tankar då man läser den, bara den inte hade haft så många stavfel/skrivfel i början, sånt retar mig. Men vilda västern är ej som förut, var det någon som sjöng och världsbilden i de böckerna är nog lite förgången. 

Den andra boken jag läst är Alexander McCall Smith: Tedags för normalt byggda damer. Den kom via ett lopptorg till oss. (Kunde ju ha passat till mitt inlägg om huvudlösheter.) Det är också en bokserie jag mår bra av att läsa. Den utspelar sig i Botswana, men kanske Afrika inte mera heller är som förut....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar