söndag 25 april 2021

huvudlöst


Det blev stickat en docka till. Här på bilden ännu huvudlös. Kul stickning. 

Men förritiden såg inte "mollamajorna" ut så här. De hade nog mera hull på benen då. Men jag har en sån här mönsterbok (Arne & Carlos: Neulotut nuket) så....

Fick mig att tänka på bh-reklamen jag såg via någon datorkanal i veckan. De gjorde reklam för att bysten blev naturlig med bh:n. Jag vill protestera. Det narurliga är nog att brösten hänger - åtminstone i min ålder och efter några barn. 

Jag använder nog bh i alla fall, men sådan som jag tycker känns bekväm och inte kostar skjortan (? - skjortor kan ju kosta allt från 10€ till mer än 200€ - kanske.)

Senaste natt blev tidig väckning. Av någon orsak vaknar jag ofta pi-tid, klockan 3:14, det hade nog inte kommits ihåg med en analog klocka?

För någon vecka sedan hade jag en likadan natt och skulle till jobb efteråt. Det syntes förstås på ögonen att jag var trött, konstaterade jag i spegeln på jobbet, då näs-munskyddet inte fungerade som en behå på mina ögonpåsar - de hängde utanför näs-munskyddskanten.... (ingen bild på det, såå roligt ska vi inte ha!)

Blir lite huvudlöst efter en dålig natt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar