lördag 10 april 2021

Glad fortsättning!

Påsken är över, men godiset är kvar. 

Vi har i många år haft vanan att sätta ut godis på trappan eftersom vi ofta påsklördag har ärenden till diverse butiker eller annat och inte är hemma då påskhäxorna och -trollen kommer. Det har fungerat bra tidigare. 

I år blev det vårens första tur med husbilen.

Nu märkte jag att man tydligen skulle sätta ut ballong också i dessa koronatider, så de vet att de får ta godis och tydligen en burk att sätta kort och kvistar i. Men nyheter tar längre tid på sig att gå in i min hjärna nuförtiden, så jag försökte på gammalt vis. 

Något Glad Påsk-kort och en fjäderkvist hade nog i alla fall kommit, tack för det. Hoppas godiset smakade!

Morgondagens första läsningen-text: 

Sak. 8:12-13

Nu skall årsväxten frodas, vinstocken skall ge sin frukt, jorden sin skörd och himlen sin dagg. Allt detta skall jag skänka åt dem som är kvar av folket. Liksom ert namn har varit en förbannelse bland folken, ni judeer och israeliter, så skall det nu bli en välsignelse när jag räddat er. Var inte ängsliga, fatta mod!

Det är Herren Sebaot som talar genom Sakarja.

"Var inte ängsliga, fatta mod!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar