tisdag 15 augusti 2017

på skolbänken

Jag försökte testa kommentera på egen blogg, alltså utan att vara inloggad, som anonym, och det är minsann inte lätt. Huh, huh!

Man ska tydligen bevisa att man inte är en robot. Jag kan ju inte säga att frågorna var svåra, men med mina ögon såg jag ju inte t.ex. vad som var rockar och jag skulle kruxa i alla bilder med rockar på. Kavajerna var ju rockar, men det andra tyckte jag var skjortor eller t.o.m. kjolar, men tydligen ville de ha alla kläder ikruxade förrän de kunde tro jag var mänska och inte robot.... !

Och fordon ville de ha en annan gång. Bilar är fordon, ja, men ville de ha cykelbilden från trafikmärket också? Inte är det enkelt nuförtiden!

...men man fick ju göra om och göra om och göra om tills det blev rätt... Men jag är ingen robot! 😉

Skolorna har börjat och så småningom proven. De får man kanske också göra om.

Pelargonorna har suttit på skolbänken (nåja kyrkbänken eller bönhusbänken är det kanske hellre) hela sommaren och däremellan nog blommat vackert.

Förritiden då man gjorde något - något verkligare än att sitta vid datorn - så hette det: He ska lengär havas än järas. Det betyder ju då att det ska göras ordentligt, så håller det längre - ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar