söndag 13 augusti 2017

talenter


 Varför känns det som om man borde kommentera pridetåget i Nykarleby på något sätt (jag var ju inte där)?

Bilden får vara mitt bidrag, om än där fattas bl.a. blått, så hoppas jag att blåa färgen inte känner sig åsidosatt på något sätt. Jag är nog glad åt blåa blommor också, om än de inte råkade befinna sig i den grytan just nu.

Här fanns en Youtube (7:07) som visar att det inte är helt svart och vitt i de leden heller - eller vilket led man nu ska placera henne i? 

På något sätt skulle det här "regnbågs"temat då fås att gå ihop med dagens text (Matt 25:14-30), som ju nog är ganska så "dräpande".
"Var och en som har, han skall få, och det i överflöd, men den som inte har, från honom skall tas också det han har."
 Lukas slutar samma citat med "...det han tror sig ha." (Luk 8:18)

Tomas Ray har tydligen försökt samma sak (klick).
"- Min predikan handlar om söndagens bibeltext som jag kommer att översätta till den sexuella identiteten, en sexuell läggning är nånting man föds med, det är en slags gåva från livet, från Gud själv och det är vår uppgift i livet att förvalta den gåvan, säger Tomas Ray."
 Förutom då att det inte var frågan om en gåva utan om förvaltarskap/att sköta om en annans egendom, som han då vid senare tillfälle vill ha tillbaka - tydligen med ränta.

...och det gäller då alla både solskensfolket, regnfolket och regnbågsfolket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar