måndag 28 augusti 2017

to be or not to be - åtminstone inte flitig som ett bi

Hade ärende till min (?) tandläkare och parkerade bilen här (bilden) bredvid Nikolajallen.

Jag visste inte att det fanns en sån i Vasa, inte visste jag heller att kyrkan som fanns i ändan av "allen" hette Helige Nikolaos kyrka.

(Googlade på Sankt Nikolaos och fick en hel massa julgubbar. Men han, den ursprunglige sankt Nikolaos, var tydligen en givmild person.)

Jag såg fördenskull inte heller någon allé, där fanns mest lönnar i parken, men inte som allé, det har kanske funnits förr?

Bland alla lönnar hade stadsträdgårdsmästaren (?) tyckt att det skulle planteras en ädelgran av något slag. Den såg lite vilsen ut där bland alla stora lönnar. Hur tänker en trädgårdsmästare?

Jag blev påmind om att lökarna ska tas upp och nu är det gjort. Bland allt ogräs hittade jag nog en del ganska stora lökar. Det kan nog hända att där finns någon i jorden än, om de gröna bladen har hunnit vissna ner är det svårt att se var de är...

Kanske någon annan får nytta av dem då...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar