söndag 12 februari 2023

dags

visst är det den tiden nu?

Fick en längtan efter färska ärtskott och sökte efter torkade ärter i butiken. Det är inget jag använder annars i köket. 

Men ännu måste jag nog vänta lite.

Söndagens första läsningen-text: 

Hos. 10:12–13

Så åt er i rättfärdighet, skörda efter kärlekens bud, bryt er ny mark. Det är tid att söka Herren, tills han kommer och låter rättfärdighet regna över er.
 
 Ni har plöjt ogudaktighet, ni har skördat orättfärdighet, ni har ätit lögnens frukt, för du har förlitat dig på din egen väg, på dina många hjältar. (Folkbibeln)

"Ni har litat på era stridsvagnar och era många krigare." låter slutet enligt Bibel 2000. 

--------------------------

Har läst Ann-Luise Bertells Glöm bort din saknad. Den var nog lite samma stil som Vänd om min längtan, som jag läst tidigare. Kände igen mig i somt - annat inte.  Det var andra tider än nu den tiden som där beskrevs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar