måndag 3 april 2023

farbar


Det är måndag i stilla veckan, första läsniongen-texten för dagen:

Jer. 18:19-20 

Lyssna till mig, Herre, och hör vad mina motståndare säger. Skall gott lönas med ont? De har grävt en grop åt mig. Tänk på hur jag stod inför dig och vädjade för dem och bad dig vända din vrede från dem.

Folket tyckte inte om Jeremias profetior då han profeterade om olycka. Den kom också precis som han profeterade. 

Man kunde tro då man ser på fotografiet att vi har grävt en grop, men det är bara bortskottad snö. Vi har försökt hålla gården farbar och nånstans ska ju snön läggas.

------------------------

En bok fastnade när jag gick förbi i bibioteket: J.K. Rowlings Väldigt bra liv, Om fördelen med att misslyckas och vikten av fantasi. Författaren har också skrivit Harry Potter-böckerna. Boken är hennes tal till Harward-studenter. Skulle kanske inte ha blivit så tjock bok, 78 sidor, om det inte hade funnits teckningar/bilder också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar