söndag 30 april 2023

vår? - i alla fall Glad Valborg!

 

Det började synas vitsippor i flödet på fb och också många andra blomster som blommade. 

Jag tog mig en promenad till vårt vitsippställe. Det var nog vitt där, bilden. 

På annat ställe på tomten fanns något blått/lila och gult också. 

Jag fotograferade innan snön återigen kom och sedan regnet, alltså för en vecka sen..

Söndagens första läsningen-text: 

 Jes. 54:7-10

Ett kort ögonblick övergav jag dig, men i stor barmhärtighet vill jag nu samla dig. När min vrede vällde fram dolde jag ett ögonblick mitt ansikte för dig, men nu vill jag med evig nåd förbarma mig över dig, säger Herren din återlösare.
Jag ska göra som vid Noas flod. Liksom jag gav min ed att Noas flod inte mer skulle drabba jorden, så ger jag nu min ed att inte mer vredgas på dig eller bestraffa dig. Även om bergen viker bort och höjderna vacklar, så ska min nåd inte vika från dig eller mitt fridsförbund vackla, säger Herren din förbarmare.

_______________________

Hittade en bok på bibioteket: Volodymyr Zelenskyj I huvudet på en hjälte av Régis Genté - Stéphane Siohan. Lite bakgrund till vem han är, sett ur journalisternas ögon. Återstår att se hur det ser ut sedan/senare. Herre förbarma dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar