söndag 8 oktober 2023

därför

Bilden är från samma tillfälle/promenad som förra inlägget, åt andra hållet.

Söndagens första läsningen-text:

5 Mos. 10:12-13

Och nu Israel, vad begär Herren din Gud av dig? Bara att du fruktar Herren din Gud, att du vandrar på alla hans vägar, att du älskar honom och att du tjänar Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ, så att du håller Herrens bud och hans stadgar som jag i dag ger dig för att det ska gå dig väl. (Folkbibeln)

Bibeln begär inte att vi ska kunna gå på vatten, om än det berättas om en gång då Petrus gick, åtminstone  en bit. - Jag är tacksam att jag inte behöver gå på vatten.

Herrens bud och stadgar är till för att det ska gå mig/dig väl.  

                                                - Herre, förbarma dig över Israel och palestinierna!

En stor glädje är det att träffa en del av sina syskon och konstatera att alla jag träffade ännu stod på egna ben och verkade må bra, även om de flesta har mesta livet bakom sig. Livet har nog ändrat en hel del sedan vi var unga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar