torsdag 5 oktober 2023

rätt eller fel

Jag kom mig på en liten promenad, det har blivit mest cykling under sommaren. Den närbelägna älven hade mycket vatten i sig. 

Veckan har också en text för adertonde söndagen efter pingst:

Amos 5:21-24

Jag avskyr era fester, jag hatar dem, jag står inte ut med era högtider. När ni offrar till mig och kommer med era gåvor vill jag inte veta av dem, jag vill inte se åt era offer av gödboskap. Låt mig slippa dina psalmer, jag vill inte höra ditt strängaspel! Men låt rätten välla fram som vatten och rättfärdigheten som en outsinlig ström!

Flödar rätten i vårt land? (och det är inte maträtten det är frågan om, men kanske rätten till mat?) 

Rättfärdigheten, Jesu rättfärdighet finns för den som vill ta emot hela paketet.

...............

Hade lånat några böcker till från bibioteket, började läsa, men sen ville jag inte mera, så jag kollade här på bloggen via sökrutan. Jag har ju redan läst dem, så då behöver jag inte mera..... Det var inga feelgood-böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar