söndag 10 mars 2024

avbrott

Söndagens andra läsningen-text

Upp. 21:6-7

Sedan sade han till mig: "Det har skett. Jag är A och O, begynnelsen och änden. Åt den som törstar ska jag fritt ge ur källan med livets vatten. Den som segrar ska få detta i arv, och jag ska vara hans Gud, och han ska vara min son. (Folkbibeln)

Ordet 'sedan' indikerar att det hänt något innan också, då kan det vara bra att veta vad. 

Bilden är vår utejulgran, som står i en vattenpöl. Det har hon ingen nytta av eftersom hon inte har några rötter ner till vattnet. (hon skulle ha behövt sugrör, men sådana finns ju inte att köpas mera, av någon orsak räknar jag inte med de av papper?)

Här finns lite tankar som tangerar....

___________

Hittade på biblioteket en liten bok, pocketformat fast nog skarpa pärmar. Yoko Ogawas En gåtfull vänskap. Den var lättare att läsa i sängen (som jag oftast gör), liggandes, med det lilla formatet. Bra bok nog, fast en hel del matematik som nog inte förstods/togs in.. 

Lånade samtidigt en feelgoodbok Ewa Klingbergs Stenängeln. Handlade om Angelika som jobbade som dödsdoula (yrket finns tydligen nog också i Finland). Stenängeln var en staty föreställande en kedjad ängel. 

Fick mig att minnas nyheterna på tv då vår nya president blev till. En hel hop med kedjade män hörde tydligen till installationen. Halonen hade nog också kedjan på som president. Känns som att de är ofria, bundna - men av vem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar