söndag 3 mars 2024

vit som snö

förlåt

Bildens papper hittades efter en klipp och klistra-session. (Har sett texten tidigare via fb.)

Min reaktion när jag kom ner på morgonen och såg det var: "Morsgrisar är vi allihopa, allihopa....." (Sjungs det mera med barnen?) Fast då med ordet bajskorv. Omogna är vi väl allihopa ibland. 

Söndagens andra läsningen-text: 

 

1 Joh. 5:18.20

Vi vet att ingen som är född av Gud syndar (annan översättning: fortsätter synda). Han som är född av Gud bevarar honom så att den onde inte kan röra honom. Vi vet att vi är av Gud och att hela världen är i den ondes våld. Men vi vet att Guds Son har kommit och gett oss förstånd så att vi känner den Sanne, och vi är i den Sanne, i hans Son Jesus Kristus. Han är den sanne Guden och det eviga livet. (Folkbibeln)

----------------

Har läst Änglamannen av Östen Eriksson, en roman. Änglavärlden ville jag inte leva i utan att ha Jesus som herre i mitt liv. Änglarna så vitt jag vet, de goda lyder bara Gud, inte människor. De onda som ju också finns här på jorden är i opposition mot Gud och leder in på fel väg. 

Men ännu är nådens tid, ännu finns förlåtelse för det som kanske sker i vår omogenhet. Befrielse.

Medan/när snön smälter, som nu, visar det sig oftast att den inte var så ren....

Ett dagens mannakorn: 
Och han kallade till sig folket och sina lärjungar och sade till dem: "Om någon vill följa mig, skall han förneka sig själv och ta sitt kors på sig och följa mig. Ty den som vill rädda sitt liv skall mista det, men den som mister sitt liv för min och för evangeliets skull, han skall rädda det.
Markus 8:34

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar