måndag 28 mars 2016

tack till fb

Jag såg på fb att det skulle finnas en konsert på arenan med Kristoffer Streng och Churchhill boys (klick), men hittade inget på arenan då jag gjorde en sökning där. Men då jag gick tillbaka till fb så hade någon annan lagt opp länken, tack för det. Den fanns nog i alla falla på arenan.

Det är nog något särskilt med musik. Det lyfter, om det är rätt sorts musik.

Jag gick före påsk igenom en låda och hittade en hel hop med musikkassetter, som bara hade blivit bortstädad i och med vi började använda mera CD.  Många av kassetterna var nog sådana att jag inte kunde slänga dem, det var så lyftande att höra på dem. Sångerna höll än.

En hel del blev nog slängda också, jag tog tillvara banden, så vi får se vad det blir av det......

2 kommentarer:

  1. Kanske det går att väva av dem? Lättare än att virka Barbiehatt som jag gjorde :). Sticka har jag inte testat. Kanske en solhatt åt sig själv... nä, kanske man föredrar pappersband där eller bast, vem vet vad magnetband gör åt huden... Bäst kanske ändå att spara banden i originalförpackningen... känner hur det river i händerna att göra ett nystan av banden. Lycka till! Och ha det bra annars också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå jag hann nog riva mig på dem och dessutom märkte jag att de smulade en hel del också. Nåja, vi får se om det blir eller ej.....

      Radera