lördag 5 mars 2016

tro't, tro't, tro't om du vill

Jag var på en granskning med diverse laboratorieprov och konstaterades att jag skulle bra kunna ha bättre kolesterolvärden. Bland annat rekommenderades avocado. Lite dyr känns den men annars går den ju nog att äta.

Men sen såg jag via fb någon notis om att avocadokärnan också går att äta och är sååå bra!

Googlade för att läsa lite mer, hur man ska då göra med den och här är sidan. (klick)

Såg ju bra ut, men jag reagerade första gången på att den har "medicinska" egenskaper. Då ringer en liten varningsklocka. Medicin är sånt som ska noggrannt doseras så det inte blir för mycket, ja enligt mitt huvud.

Jag läste faktiskt hela sidan, förutom då reklamen som ju kommer däremellan alltid. Hur många gör det?

Så kom jag till den stora varningsklockan - sist på sidan: "Ett intressant faktum är att nermalda avokadokärnor blandat med ost och mjölk används som musgift."

Jahaaa??!!


Tror nog att jag försöker plantera den i stället...

2 kommentarer:

  1. Jahaa... det var det där finstilta. Eller det som kommer sist på sidan. Där ingen orkar läsa längre... Det är bra med varningsklockor som ringer, inte bara tinnitus :), så man hinner tänka efter, vänta lite, kan det verkligen vara så... osv. Lycka till med odlingen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, få se om det blir eller ej. Kärnan är ju vacker i sig också...

      Radera