tisdag 29 mars 2016

gamlingar

Det är nu det först märks, jag har ju semester. Och den första dagen har jag tillbringat med en stadsresa, stått i kö innan banken öppnat klockan tie. Jag hade sällskap av ett helt gäng - de lär ska kallas daglediga - som likaså stod i kö. Det var nästan så man kände sig ung! :) Det var inte min vanliga bank heller, det gav en lite konstig känsla, för att inte tala om inredningen i banken i små rum, fast de borde ju ha gatunamn och nummer på de små rummen, som såg ut som små hus, så man skulle hitta rätt. Sen borde de ha skyltning också så man hittar ut. Varför har ingen frågat mej hur det ska va'? :P

Oftast så undviker jag staden då jag har semester, men nu skulle det skaffas en present av något slag.

Det var märkligt med så mycket äldre folk i stadsbilden och butikerna. De är tydligen nog mycket fler än man kan tänka sig då man bara går i affärer efter arbetstiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar