onsdag 23 mars 2016

det är frågan om tajmning

Ser ju väldigt trevligt ut, som om de gått bredvid varandra och pratat, katten och fågeln, men av någon anledning tror jag inte fågeln tagit den risken....

 Marita Bagge hade ett inlägg i Vasabladet idag. (Jag kom ihåg att läsa Vasabladet idag, det blev två då jag inte hade läst gårdagens heller. Sparandet på jobbet betydde att vi inte kan läsa dagens tidning där på matpaus/kaffepaus. Det är svårt att få in i rutinen att läsa hemma.) "Bilister i Vasa- skärp er!"

Håller helt med, men det är nog fler än bilisterna som borde skärpa sig! Idag kom en cyklist på trottoaren rätt ut på nog skyddsväg, men jag har för mig att man går på den - inte cyklar. Jag hann just och just observera att han kom och bromsa. På ett annat ställe var det en trottoarmänska som plötsligt kom över, samma där jag hann just och just observera och reagera. Oberoende om man har haft rätt att gå på övergångsstället, om man blir överkörd, skadad blir man ändå. Om än någon annans försäkring betalar så är en skada alltid en skada och går inte bort så där bara.

Vart har alla mänskor bråttom? Graven väntar nog, den springer inte undan...

Jag tackar Gud att det gick bra idag också!

...................................................................Were you there, when they crucified my Lord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar