fredag 24 juni 2016

lova Gud

...och låter det regna över rättfärdiga och orättfärdiga. (Matt 5:45)
Kom mig via fb att läsa här (klick) om en allvarlig sak nog.

Men fick mig en funderare då jag läste om samboskap och började fundera vilken sort som kan gå i samma hage. Kor och hästar har jag nog sett att det går bra, men kan man lägga får och getter i samma hage som korna och hästarna, Grisar tycker jag inte skulle passa in, men vad vet jag kanske det går... Alltså jag läste sam-boskap, vilket det ju inte var frågan om i texten

Ordet från i morgon är från Luk. 1:57-66 och där finns detta: "Med en gång löstes hans läppar och hans tunga, och han talade och prisade Gud." Och det tror jag är en bra markör för om det är från Herren eller ej. Det ska födas lovsång till Gud.

2 kommentarer:

  1. Dina blommor tycks i alla fall trivas i samma hage, otroligt vackert och färggrant! En fröjd för ögat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är ett antal morsdagsblommor (och gamla pelargonor), så det är andra som har valt dem. Men blir ju ett blickfång.

      Radera