torsdag 30 juni 2016

nästan 1 juli

bild 1
bild 2
I morgon är det 1 juli, känns som att sommaren har hunnit långt redan och jag har bara jobbat.

Någon berättade att rallarrosorna (bild 1), om jag minns rätt kallade vi dem liljorna, eller något sånt när jag var liten, redan blommade. Och de brukade blomma mycket senare på hösten. Så jag måste ju kolla i min rabatt, för jag har en sån i en rabatt, jag tycker den är så fin när den blommar, så den har fått vara kvar.

Där blommade också stenen i stenpartiet och det tycker jag är fint!

(bild 4)...men å andra sidan kopplar jag denna till jul!
Utanför dörren igår blommade också stenar (bild 2)- en vacker installation kanske? Det var ännu vackrare då det var vatten i gropen och blommorna flöt ovanpå.

Jag tyckte mig minnas att det fanns något om stenar i bibeln också - jag sökte och jag fann i Luk 10:40 att stenarna ska ropa.








bild 3: de här förknippar jag med sensommaren nog....


















(Och bilderna lever sitt eget liv på bloggsidan och jag orkar inte försöka mera.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar