onsdag 13 september 2017

ska något behöva hända...

stickigt värre, hur ska vi få ner den?
Dagen börjar vara på stickan...

Vilken sticka det sen är?

"Lägg hickan på stickan och för den till granngårdsflickan." brukade vi säga förritiden.

Jag fick fick färdigt ett par sockor, restgarnssockor, men det lämnade nog ännu garn, så....

Problemet med det var att jag tydligen börjat sticka lösare, eller så var det bara tillfälligt. Men stickan gled ur flera gånger nu då jag stickade.

Några saftliter senare och plockade aroniabär som satts i frysen och så var det ett födelsedagsbarn, tycker jag nog att det börjar räcka för idag. En vispgröt som ska vispas, är ännu på kylning på trappan... - Det är en semesterdag.

- För övrigt tycker jag att om vargarna börjar stryka runt gårdarna där mänskor bor bör någonting göras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar