torsdag 16 november 2017

otäckt

redan ett tunt täcke gör det lite finare
Det har tydligen varit diskussion om klädsel i simhallen. Åtminstone såg jag ett inlägg på fb. Jag fegade ur att kommentera - och kanske bra så.
Det gällde då burkina, alltså heltäckande baddräkt.

Om jag minns rätt så från början då de öppnade nya/förnyade simhallen, så gällde regeln: simdräkt (inte bikini) och simbyxor (inte simshorts). Nuförtiden så finns det nog många med bikini i simhallen, shorts har jag inte sett annat än på de som tränar innan de byter om och simmar. Simdräkter med halvlånga ben och ärmar har jag sett och också simdräkter med kjolar.

Jag har inget problem med burkina - vad jag nu vet.

Det jag har problem med, oberoende om det gäller bikini eller burkina, är att det finns många/några som inte tvättar sig först nakna, utan de lägger på baddräkten redan i omklädningsrummet, ev. på WC i enrum, och duschar med baddräkten på. De är tydligen blyga att visa sig nakna för andra. Men rent hygieniskt är det inte så lyckat.

Jag tänker att det är lättare att få sig ren om man tar av kläderna före man duschar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar