måndag 13 november 2017

såsig

helgens Oscar-statyett
Efter helgens farsdagsfestande får jag vara tacksam att måndagen är ledig...

Hela veckan innan var en sån då det gick något galet mest hela tiden, men bara småsaker- vad jag nu minns/vet. Så nu minns jag inte mera vad det var, annat än presenten som tänkte bli en tom kartong. Apparaten som jag hade köpt fanns inte i lådan som jag trodde, utan där fanns bara elsladden. Alltså jag märkte det då jag skulle slå in den. Hups! Så jag fick åka och byta asken till en med innehåll också. Det gick bra och flinen som förekom bjuder jag på. ("Det var en dyr kartong!")

Sen fick jag ta till finservicen då den jag vanligen använder inte räcker till längre. I samma veva tyckte någon att det nästan var blasfemiskt att servera chips ur en såssnipa? Jag tyckte det var fint att den kom till användning. Det är så sällan jag serverar fina såser....

Men hur ska jag hitta flera kaffemuggar sådana som jag har? En modell som de sålde billigt på HobbyHall någon gång på 90-talet - eller 2000-talet? Det skulle ju varit mycket lättare - men säkert nog dyrare - om det hade varit Arabia - kanske. Men nu var det Made in China...

Och jag tycker om dem och inte om de nya som förekommer i butikerna ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar