onsdag 27 juni 2018

omvänd er

vy på mycket långt håll (mycket zoomad bild) vid vår sovplats
Idag hemkommen från en övernattning bredvid vågskvalp, så kom jag plötsligt på att efter midsommardagen som var lördag, så kom det faktiskt en söndag också, som givetvis hade sin egen dagens text: 
(Bättre sent än aldrig?) 

Luk. 13:1-5
Vid samma tillfälle kom några och berättade för Jesus om de galileer vilkas blod Pilatus hade blandat med blodet från deras offerdjur. Då sade han: ”Tror ni att de var större syndare än alla andra i Galileen, eftersom detta kunde hända dem? Nej, säger jag, men om ni inte omvänder er, skall ni alla mista livet som de. Eller de arton som dödades när Siloatornet rasade, tror ni att de var större syndare än alla andra i Jerusalem? Nej, säger jag, men om ni inte omvänder er skall ni alla mista livet, precis som de.”

Hemkommen läste jag Vasabladet och såg att ett par hade klarat sig vid liv efter en våldsam älgkrock. En del klarar sig - åtminstone till en tid.

Jag försökte på vår lilla husbilsutfärd fotografera två tärnungar och modern - eller fadern - som flög/ryttlade ovanför och försökte skydda sina ungar. Skulle ha varit en bra bild för änglavakt. Men jag hann inte med - det blev inget. Men änglavakten fanns ju där ändå.

Jag skulle ha velat ha in en sång ännu, men hittade den inte på youtube: "Över bergen ner i dalen, över bergen ner i dalen.... vill jag följa när Jesus kallar mig...jag vill följa, följa Jesus, jag vill följa, följa Jesus.... " (en barnsång från förritiden)

Jesus sade: "Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig ska leva om han än dör, (Joh 11:25)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar